Köpvillkor och information

  • Allmänna villkor:

Beställning sker normalt endast via hemsidan, ej via telefon eller e-post.

Beställning är bindande. Om något har blivit fel när du la din beställning hör då av dig omgående via e-post anidesign.se@hotmail.com så ska jag försöka att hjälpa dig. Har beställningen redan skickats kan ångerrätten utnyttjas, se längre ner.

Jag reserverar mig för felskrivningar, faktafel, prisförändringar och slutförsäljningar.

  • Beställning:

När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din mejl. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om din order så som produkter, priser och leveransadress

Skulle något inte stämma i din orderbekräftelse ber jag dig att omedelbart kontakta mig via e-post: anidesign.se@hotmail.com.

  • Priser:

Samtliga priser på hemsidan anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive 25 % moms. ANI Design är även godkänd för FA-skatt.

Priset som visas i varukorgen vid beställningstillfället är det pris som gäller. Priser kan komma att ändras utan förvarning, vid t.ex. ökade materialkostnader, detta påverkar  dock inte redan lagda beställningar.

  • Betalning:

Betalning kan göras med diverse olika kontokort, PayPal samt Klarnas olika alternativ - Betala nu med Klarna, Betala senare med Klarna samt Finansiera med Klarna. Klarnas villkor kan ni läsa om här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/20521/sv_se/checkout

  • Frakt:

Jag erbjuder antingen normalfrakt, d.v.s. frimärken/kod för 39 kr, alternativt spårbar frakt för 69 kr. Samtliga ordrar packas noggrant och varsamt i hållbara lådor (kartong), i vissa enstala fall hållbara bubbelkivert, och skickas med Postnord. ANI Design skickar endast inom Sverige.

Du får en bekräftelse på mejl när ditt paket har skickats. Skickas det med normalfrakt kommer det till din brevlåda, alternativt utlämningsställe vid större paket. Där ligger det kvar i 7 dagar. Hämtas det inte ut skickas det tillbaka till oss. Jag tar då kontakt med dig och erbjuder ny fraktavgift. Önskar du att vi inte skickar ditt paket igen debiteras du med 195 kr, vilket motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, returftakt och administrativa kostnader. Ångrar du ditt köp efter att jag har skickat din beställning bör du hämta ut ditt paket och utnyttja ångerrätten.

  • Leverans:

ANI Designs normala leveranstid är 3-7 arbetsdagar, ibland går det ännu fortare. Jag postar paket mer eller mindre dagligen men begränsas utifrån dagar och tider som Postnord hämtar samt levererar sin post. Beställningar lagda på helger kommer t.ex. tidigast kunna åka iväg på måndagen efter även om jag lämnat in det på postkontoret under helgen.

Runt storhelger och under semestertider kan leveransen ibland   ta ett par dagar längre. Tänk även på att det vid högtider som t.ex. jul blir extra högt tryck på hemsidan så lägg din beställning i god tid så det hinner komma fram.

Specialbeställningar har en längre leveranstid, 7-14 arbetsdagar, allt beroende på hur många ordrar som ligger före, eventuella extra materialinköp osv. Vi håller kontakten för information under tiden, du får mejl om när din beställning är packad och skickad.

Om en vara av någon anledning inte skulle finnas i lager och inte går att levereras kommer jag kontakta dig.

Om något oförutsett skulle uppstå och jag inte kan leverera din order inom normal leveranstid kommer jag att kontakta dig och meddela nytt leveransdatum samt orsaken, om du vill kan du då att häva köpet utan extra kostnad.  

Om förseningar i själva leveransen skulle uppstå utan att jag har meddelat dig dessa kan du kontakta mig via e-post: anidesign.se@hotmail.com.

  • Ångerrätt:

Vid köp av varor på hemsidan har du som kund en lagstiftad ångerrätt på 14 dagar som träder i kraft från den dag du tagit emot din beställning.

Nyttjande av din ångerrätt:

Du måste inom 14 dagar från mottagen beställning meddela mig via e-post anidesign.se@hotmail.com att du ångrar hela eller delar av din order. I ditt meddelande måste ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du önskar returnera framgå tydligt.

Därefter bör du omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Varan måste återlämnas oanvänd och i oförstört skick. ANI Design måste kunna sälja varan igen som ny. Avdrag görs från det återbetalade beloppet om varorna har minskat i värde på grund av olämplig hantering eller paketering.

Vid retur står du själv för returfraktkostnaden, leveransen samt skick på produkterna. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Jag ansvarar inte för Postnords slarv, vid retur ligger ansvaret hos dig. Jag råder dig därför att välja spårbar frakt så att du säkert vet att ditt paket kommer tillbaka.

Vid skadad eller använd vara förbehåller jag mig rätten att dra av en summa på terbetalningsbeloppet motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde.

Ångerrätten gäller inte vid specialbeställning där en produkt har tillverkats specifikt åt dig och dina önskemål. Kontakta mig gärna om du inte är nöjd med din specialbeställning så att jag kan försöka lösa det.

Läs mer om den lagstiftade ångerrätten här: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/

  • Retur:

Jag kontrollerar alltid alla produkter noggrant innan de skickas ut men skulle produkten mot förmodan ändå vara trasig vid leverans eller du fått en fel vara kontaktar du genast mig så att jag i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning kostnadsfritt kan rätta till felet.

Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt eller fel vara. Du meddelar mig på e-post anidesign.se@hotmail.com så fort felet/defekten har upptäckts och måste då meddela vad returen gäller och vad för fel du har upptäckt. Du måste även ange ditt namn, adress och ordernummer.

Om det inte skulle gå att rätta till felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Jag står för returfrakt så länge din retur blivit godkänd via e-post. Jag tar inte emot eller ansvarar för returer som skickas till mig utan att den blivit godkänd först. 

Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det skulle visa sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Skulle skadan ha skett under leverans, t.ex. en söndrig fraktlåda ligger ansvaret hos Postnord och då är det dem du tar kontakt med.

  • Bilder och videor:

Samtliga produktbilder och videor äger ANI Design upphovsrätt på. I vissa fall finns kundbilder med för att visa hur ett smycke sitter på. Dessa bilder är godkända från ägarna för endast ANI Design att använda på hemsidan.

Jag har försökt att visa färger och detaljer så verklighetsnära som möjligt men färgåtergivelser kan variera något beroende på inställningar och olika bildskärmar. Jag kan därför inte garantera att färgen i verkligheten kommer vara exakt som du uppfattar den på din bildskärm.